انیمیشن فوق العاده عالیِ RANGO رانگو هفت هنر
نویسنده : هنگامه - ساعت 1:36 روز سه شنبه 27 دی 1390برچسب:,

Rango نام مارمولکی است که به صورت تصادفی از آکواریوم محل زندگی اش به بیابان پرتاب می شود و زندگی او شکل دیگری پیدا می کند.

آنچه در انیمیشن “رانگو” بسیار قابل تحسین است داستان و دیالوگ های آنست، دیالوگ هایی که معنای عمیق انسانی و اجتماعی دارد و بیننده انیمیشن را غافلگیر می کند.

رانگو همین امسال (۲۰۱۱) منتشر شده و تاکنون دو جایزه، یکی جایزه فیلم هالیود و دیگری جایزه فیلم منتخب نوجوانان را از آن خود کرده است. در این انیمیشن بازیگر محبوب “جانی دپ” صدای نقش “رانگو” را برعهده داشته است.

دیالوگ ها و داستان فیلم بسیار نمادین است. جالب آنست که کارتون در ژانر وسترن درجریان است و همین امر نیز بر بعد اجتماعی رانگو می افزاید.

رانگو مارمولکی است که بطور تصادفی از آکواریوم (نماد محیطی ایده آل و شهری) به بیابان (نماد محیطی واقعی) پرتاب می شود. زندگی در آنجا برایش سخت است، درحالیکه محل اصلی زندگی مارمولک بیابان است.

رانگو در رویای آنست که روزی بازیگر معروفی شود. او راهش را در بیایان در جستجوی یک شهر ادامه می دهد و شهری به نام Dirt (شهر کثیف) می رسد. این شهر در بیابان قرار گرفته و به علت کمبود آب تمام زندگی مردم آنجا حول آن مسئله شکل گرفته است.

شهردار رانگو را که فردی ساده و درعین حال خالی بندی بود به عنوان کلانتر شهر تعیین می کند. او به رانگو می گوید Control the water Control everything. بانک شهر Dirt یک مخزن آن را نگه می دارد که پس از مدتی توسط گروهی از شهر سرقت می شود. پس از کشمکش های بسیار مشخص می شود که مخزن خالی بوده.

رانگو متوجه می شود که آب شهر Dirt لوله کشی شده و برای ساخت شهری سرسبز برای شهردار استفاده می شود. اما او قهرمانی خالی بند است، مقبولیتش در بین مردم از بین رفته و توان مبارزه ندارد. مرشدش به او می گوید کل این ماجرا ها برای تو نبوده است برای آن مردم بوده. او بخاطر مردم قهرمان می شود و برای بازگرداندن آن به شهر نقشه ای طراحی می کند …

باتوجه به دیالوگ های طولانی و عمیق بودن داستان، “رانگو” را می توان انیمیشنی برای بزرگسالان دانست. امیدوارم از تماشای آن لذت ببرید. (اطلاعات بیشتر)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: